År 2011

Såhär såg mitt 2011 ut....

JANUARI

Martina tog sjuksköterskeexamen och Elisabeth tog lärarexamen..
       

Sedan utökades familjen McLachlan med en liten medlem.. Lisa :)



FEBRUARI

Jag och Johannes tröttnade på vår hyresvärd vi hade i Villastan och flyttade till radhuset på Trandared :)
I februari åkte jag ihop med min svägerska Elisabeth och ett gäng tjejer till Hemsedal! En riktigt rolig resa!! :)

      

MARS

I mars så fyller båda jag och Johannes år. Då kom David ner till oss som en hemlighet för Johannes. Jag satte Johannes i bilen med ögonbindel och snurrade först runt på Boråsgator för att han inte skulle veta vart vi var påväg, sedan så åkte vi till Landvetter där vi mötte upp David.
Samma helg hade vi kalas här hemma för både mig och Johannes (inte bara för johannes)  =)
Johannes fick då en resa till London ihop med mig. Där skulle vi gå och mysa, shoppa och självklart kolla en fotbollsmatch med Arsenal...

APRIL

I April så flyttade Thomas och Madde till Borås. Det var så fruktansvärt roligt att dom flyttade hit. Jag var så himla glad för Johannes skull att han äntligen fick ett syskon nära :) Jag såg framför mig alla våra grillkvällar, spelkvällar och annat skoj vi fyra kunde göra ihop. Blev ju ännu roligare att Thomas och Madde även väntade barn.
I April åkte även jag och Johannes till London!!!!!!
Resan blev totalt förstörd! På lördagen när vi skulle gå på matchen var vi där i god tid för att gå runt arenan och se och osv. När vi kommer fram och skall gå in så fungerar inte våra biljetter, vi (jag) hade blivit lurade... Det slutade med att jag stod med solglasögonen på mig och STOOR grät... Total katastrof. Jag kände mig så fruktansvärt misslyckad och värdelös att jag vägrade gå ut från hotellrummet resten av dagen.
För övrigt hade vi det verkligen jätte mysigt och jätte skoj. Vi gick jätte mycket så man blev lagom trött i benen...

    
Detta är precis innan katastrofen....


Detta är dagen efter katastrofen, den dagen var mycket bättre :)

MAJ

I Maj hände det inte så himla mycket mer än att jag var iväg med Michelle på hundutställning i Lidköping... (eller var det Linköping??)
Vi byggde även poolen i skummeslöv... En före- och efterbild

     
JUNI

I Juli var vi på bröllop i Varberg då Johannes kusin Gabriel gifte sig med sin Hanna... Ett riktigt fint bröllop =)



JULI

I juli blev jag MOSTER till världens sötaste flicka! Thelma charmar mig för varje dag!!



Jag och Karin åkte även ner till Malmö för möhippa för Therese f.d. Karlsson.... :)

      Hade tyvärr ingen bild från möhippan...

Men i juli hade vi även möhippa för min svägerska Elisabeth :)



Thomas och Madde var här och grillade och spelade spel


AUGUSTI

Denna månaden var väldigt lång. Det hände mycket, både lycka och sorg...

Jag och Johannes var på utflykt till Tholöholms slott... Johannes ville även visa Gällinge. Vi åkte igenom området eller vad man kallar det och handlade hos lanthandlarn...

  

Vi var på ett mycket vackert och roligt bröllop där Elisabeth och Mikael gifte sig...



Dagen efter åkte jag och Johannes till Grekland! Det var en sån fantastisk resa! Men ett tips!!! Åk ALDRIG utomlands tidigt på morgon (vid halv fem) dagen efter ett bröllop =)

  

Senare i augusti så hände det som aldrig får hända. Jag förlorade min älskade svägerska Madelene.
Vi är många som har sörjt saknaden utav Madelene. Varje dag tänker jag på henne, jag saknar henne så enormt mycket. Madelene var en person med ett stort hjärta fullt med kärlek. Hon var alltid glad och hon var så fruktansvärt mysig. Jag som tyckte att det var så fruktansvärt roligt att hon flyttade hit tillsammans med Thomas. Vi fick aldrig träffa "Lilla Livet" som Madde bar på. "Lilla Livet" fick sedan namnet Line!
När jag fick beskedet när jag var på jobbet (akuten) förstod jag ingenting... Nej Madde har inte dött, vi spelade ju spel i måndags hemma hos dom... Jag trodde inte på det.
Jag satt länge på jobbet ihop med Johannes och Thomas, sen kom Berit och Göran... Det var en sån lättnad att jag fick hjälp att finnas till för Johannes och Thomas.
Det var min sista dag på akuten.




Jag och Johannes var så fruktansvärt tacksamma över att Madelene och Thomas fick bjuda hem oss på lite mat och spel eftersom att vi hade bjudit dom på det och vi hade inte riktigt fått in någon bra dag för det. Men måndagen innan Madelene lämnade oss så var vi hemma hos dom och åt varm smörgåstårta och spela ett tärningsspel... Vi köpte även en inflyttningspresent till dom. Ett jätte fint frukt/kak fat...

Dagen efter att detta hade inträffat så var det dags för Therese och Robban att gifta sig. Vi åkte till bröllopet och var med för deras skull. Det var ett jätte fint bröllop och många fina tal... Det var tung för oss, så vi åkte hem tidigt...

 

SEPTEMBER

I september så läste jag bland annat en kurs som heter Smärta & Smärtlindring. Då hade jag min praktik på Lundbyambulansen.... Det var så fruktansvärt roligt och jag har hittat min plats som sjuksköterska... (om några år)

Sen var det även dags för den tunga dagen.. Madelene och Lines begravning.
Det var först nu jag förstod vad som hade skett. När jag såg den fina vita kistan så insåg jag att jag inte kommer att kunna prata med henne mer, aldrig få lära känna lilla Line... Begravningen var så himla fin och alla tal efteråt av Thomas, Lennart (Maddes pappa) och Maddes bror var så fina.
Under begravningen satt jag och storgrät hela tiden, fick inte luft ibland. Det bara satte stopp i luftrören...

  

OKTOBER

I oktober lurade jag iväg Johannes för att renovera om sovrummet...
En före- och efterbild

  

Det blev även ett nytt tillskott, denna gången i familjen Fälthammar. Lilla Josef kom till världen den 5 oktober



NOVEMBER

Den 12 november var jag och ett gäng tjejjer från jobbet på Ladies Night. Sikken kväll! Det var sånt jäkla drag där... Oj oj oj

Sen fick jag äran ihop med Haffa att bli gudföräldrar till lilla Thelma..



DECEMBER

Julens månad.. Jag älskar julen, den är så mysig...

Julgranskulan med noter och en tomte på är en symbol för Thomas. Thomas, jag och Johannes har umgåtts väldigt mycket denna hösten. Vi har haft det jätte roligt ihop.. Jag kommer att sakna dina spontana besök här på kvällarna när du är hungrig :)


Kommentarer
Postat av: Mr Gomez

Tack för att ni är så Goa! Och god mat har ni med:)

2012-01-10 @ 00:23:04
Postat av: Elisabeth

Fin blogg jempa! Jag o Mikael ska som nya grannar glra vårt bästa för att ta över ansvaret för Thomas när han är hungrig:)

2012-01-12 @ 21:52:06
Postat av: Ida

Oj vilket händelserikt år... Tårarna sprutar på mig! Får man fråga vad som hände din svägerska? Kram!!!

2012-01-12 @ 21:58:57
URL: http://hansoida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0