Jennifer tycker till...

Idag har jag gjort min tenta, som inte gick som jag ville tyvärr så jag gör ett nytt försök i april/maj,
Man ska kämpa för att bli sjuksköterska, det ska tydligen inte vara en dans på rosor. :)
Det är skönt att jag trivs i alla fall :D

Ikväll skulle jag och Johannes äta pizza eller liknande. Då beställde han en pizza till sig och en kycklingtallrik till mig. Sen när jag började äta så tyckte jag det var starkt men pepperonin hade ju legat där jag åt så det var ju inte så konsigt. Men sen när jag började äta resten av maten så brann det nästan i munnen på mig. Då har puckona på Super Star lagt på extra stark sås på min mat, och mild på Johannes mat när båda skulle ha mild.
Så jag kunde ju inte äta upp min mat, det var ju skit starkt.....

Men men, det fick bli lite bröd och pizza sallad istället, sen fick jag en bit av Johannes också :D

Efter det kollade vi på Let´s dance och drack vin, oerhört gott.

Jag har även funderat på en sak som jag kommer att säga vad jag tycker om...
Det är detta med att det är så många unga personer som skaffar barn i allt för tidig ålder.
Varför måste man stressa in i vuxenlivet? Jag tycker att om man är 16,17,18,19,20 år så behöver man inte skaffa barn. Kan man inte så vara ungdom/ung vuxen ett tag innan man blir vuxen "på riktigt"???

Jag har en hel del bekanta och kompisar som har skaffat barn och jag personligen tycker att det är väldigt tidigt att skaffa barn vid denna åldern. Sen säger jag inte att det är fel, för självklart går det jätte bra för vissa och allt funderar bra och så vidare. Men jag tycker att man ska ta sig en tankeställare innan man skaffar barn om allt positivit som finns och allt negativit som finns.
Det är jätte mysigt med barn och jag själv längtar tills de dagen kommer för min del, men jag vill absolut inte att den ska komma än på några år.

Man blir ju styrd på ett helt annat sätt när man har barn, man kan inte göra vad man vill eller resa iväg en helg hur som helst med vännerna och så vidare.

Men självklart så tycker man att det känns rätt att skaffa barn i en tidig ålder så självklart gör det då! Men jag personligen tycker inte att det är så bra. :)
Så nu har jag fått säga mitt :D

Ha en toppen helg

Puss o Kram / J

Kommentarer
Postat av: Madelene

Klart vi kan brumma bort till er någon dag=) Var ju ett tag sen vi sågs nu ju... Tråkigt att tentan inte gick så bra.. den ena av mina tentor som jag skrivit nu har jag redan inställt mig i att göra om i augusti istället. Hoppas vi kan ses snart och lycka till med pluggandet! Krams

2010-01-17 @ 10:42:46
URL: http://prinsessanavseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0