Lägenhet.....

Som ni flesta vet så har jag och Johannes hittat en lägenhet vi har tackat ja till och skrivit kontrakt på...

Jag fick ett samtal i förra veckan av hyresvärden och frågade om vi ville komma på visning på lägenheten på söndagen (igår).

Så vi var där vid tolv i söndags och tittade, sen när klockan var två var kontraktet påskrivet...
Det känns verkligen hur bra som helst! Det är ett jätte gammalt hus med fem lägenheter. Våran lägenhet ligger på andra våning och våran granne är en jobbarkompis från AVC och hennes dotter som också heter Jennifer =)

Det är en tvåa på ungefär 60 kvm. Öppen planlösning mellan hall, vardagsrum och kök.

Sen är det tyvärr så att vi behöver spackla väggarna, slipa väggarna och måla om dom, för det är några sprickor och hål. Hålen kommer man ju aldrig undan det blir ju alltid hål i väggarna efter spikar och skruvar.
Men vi ska måla om alla rummet i alla fall utom toaletten då. Men fördelen med det är ju att vi får det ju som vi vill ha det =)

Så idag har jag och mamma varit i knalleland och tittat på en massa saker och även inhandlat lite granna =)

När jag vaknade i morse så visste jag knappt om det var en dröm eller om det var på riktigt att vi ska flytta ihop och bli sambo. Det är första gången i mitt liv jag ska bli sambo och det känns så himla underbart. Jag kan inte riktigt smälta detta, det är fortfarande lite overkligt för mig! Om ni tyckte innan att jag svävar på rosa moln så är det bara förnamnet nu :D
Jag är så himla lycklig.... Tror folk ser det på mig också....

Bilder kommer senare, det krånglar lite just nu!

Nu ska jag plugga

Puss o Kram / J

Kommentarer
Postat av: jenny

å va roligt. vart ha ni fått lägenhet?

Kram

2010-02-08 @ 20:46:48
URL: http://jennypalmqvist.blogg.se/
Postat av: Johannes

I sommar kan vi hänga ut tvätten så den torkar i solen :D

2010-02-08 @ 21:37:45
Postat av: Ida

Grattis! Vart blev det? Villastan?

2010-02-09 @ 11:22:11
URL: http://idaflaat.blogg.se/
Postat av: mikael

va roligt för er, jag gläds med er. Hoppas ni fixar en Heroeshörna som jag kan komma o sitta i:) Grattis ännu en gång. Kram

2010-02-09 @ 22:22:10
Postat av: anneli

http://www.bt.se/lasvart/mat_och_dryck/baka-egna-semlor(1771159).gm



NÄSTA ONSDAG!!!

2010-02-11 @ 13:01:30
URL: http://aanneeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0