2009

En liten summering av ett underbar år...

JANUARI

Började min utbildning till sjuksköterska i Jönköping, men bytte efter två veckor till Borås.. Började läsa den underbara kursen "Introduktion till vårdvetenskap" 
Äntligen har jag tagit tag i mitt liv...

Sedan åkte även jag och Martina till Kalmar på ett besök hos Alex, Jimmy och Andreas. Det var riktigt kul att träffa dom efter fyra/fem år....

FEBRUARI

Målade om i min lägenhet på Bergdalen med Tellbe och Fetto... Blev oerhörtfint om inte Jennifer hade tappat sin pensel med den gråa färgen på den vita väggen.. Men annars blev det fint! =)
Vi åkte iväg till Kaskad med gänget från natten på KAVA som en lite tjejträff.. Riktigt mysigt!
Hade en lyckad dejt med Johannes i februari som innehöll mat i form av ost/skink paj och två flaskor vin. Detta resulterade till att vi blev tillsammans i slutet av februari...

MARS

Ja, vad hände i mars då?? Jo Jonas fyllde år och det firade vi på Gökboet med femkamp. Syrran fick en liten hjärnskakning... Jag och Malin tävlade mot varandra i sumobrottningen och då kom mitt agressiva beteende fram, jag SKULLE vinna vilken jag SJÄLVKLART gjorde... =) Den roligare grenen var ändå toalettracet då man satt på en eldriven toalettstol och körde race, lite som gocart fast ändå inte :) hahah
Jag fyllde även år i mars och firade detta med lite utgång :)
Sen fyllde ju även lilla Johannes år och då var vi hemma hos honom och hade musikquiz som Johannes hade pusslat ihop. Det var även denna dagen som jag för första gången träffade Bettan och Maria.
Sen får jag ju inte glömma att vi var på kalas i Henån också för Johannes och för Stefan. Då fick jag träffa en stor del av familjen. Mamma, pappa, maria, bettan, hanna, stefan, morfar och en massa bekanta och släktningar. Minns inte alla som var där. Kommer aldrig att glömma Dag´s gulliga kommentar när jag hälsade på honom.
"Ja, det var en mycket god smak Johannes har"

APRIL

Det var i början av april som Johannes började sin dykutbildning och levde i Göteborg på veckodagarna... Men det överlevde jag också, även fast det var väldigt tungt.



Martin och Martina hade sin inflyttningsfest på Bergsäter.
Annars var nog april en ganska lugn månad med mycket jobb och mycket kärlek (dock bara på helgerna) =)

MAJ

Körkort i 3 år....
Jag började jobba på Akuten i maj inför sommaren... Riktigt roligt =)
Johannes tog ÄNTLIGEN sin "examen" i dykning.
Jag hade bokat bord på Restaurang Köket här i Borås till oss två. Johannes visste inget, så hade bokade upp med två jobbarkompisar att vi två skulle komma ner till dom på Viskan och dricka lite vin, så jag fick sno hans telefon i smyg och smsa en av kompisarna och säga att vi inte skulle komma... =) Johannes blev lite sur på mig för att jag var så dryg med att göra iordning mig, men bordet var ju bokat till klockan åtta och han ville ju gå hemifrån redan vid sju... När vi väl kom ner till stan så sa jag att vi skulle gå in på restaurangen och hälsa på Sandra, då blev han lite surare och sa att han skulle vänta utanför. Men efter lite tjat så hängde han med in. När jag sa till personalen att vi hade bokat ett bord så fattade Johannes. På bordet stod det tre röda rosor som jag hade varit där och lämnat tidigare under dagen... =)

JUNI

Vi var på studentfirade i Henån för Stefan.
Kasper döptes, en gammal "barndomsväns" son...



Mitt sommarvikariat på Akuten började så det blev en massa jobb men det var skoj
Vi passade även lilla Ally en kväll....



JULI

Juli bestod mest av jobb, jobb, jobb och lite jobb

AUGUSTI

Första helgen i augusti var vi på Öland med mamma, syrran och Erlendur. Jätte mysigt...
Sen tog jag och Johannes en tripp till stockholm också, där v i träffade Bettan och Mikael. Vi gick på skansen, gröna lund och var med på sommarkrysset, och var på en massa andra roliga saker... =) Helt underbart
Slutet av augusti började skolan igen...

SEPTEMBER

I september var det akut festen.... Vet inte riktigt vad jag ska säga om den =)
Jag och Martina åkte på en kryssning med en massa fest till Tallin.. Det var riktigt kul att det bara var hon och jag igen... =) Saknar min lilla Märta :D

OKTOBER

Johannes och "BIK" spelade final i korpen och vann... Mycket trevligt =)
Vi hade våran första praktik i Oktober och jag pendlade varje dag till skene lasarett. Trivdes väldigt bra å avdelningen men det var väldigt jobbigt att gå upp kvart i sex varje dag... Uscha.. =)

NOVEMBER

Jag hade en omtenta i november så jag missade Davids 30 års fest i Umeå... jätte tråkigt, men jag klarade i alla fall tentan.. =)
Sen var det nog i november som jag och Johannes började gå på hockey matcher... det gillar jag =)

DECEMBER

Jag, Johannes, Michelle och Erlendur var i Borås Djurpark på lussepromenad, jätte mysigt, fast jag luktade väldigt mycket giraff efteråt = )
Vi hade tjejkväll här hemma. Jag, Anneli, Fredrika, Sofia, Linnea, Nina, Ida.... En lyckad kväll =)
Sen var det ju julafton också... Den var verkligen lyckad även fast jag glömde lite julklappar hemma till både mamma och michelle =) Det är sånt som händer :D


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Rolig årssammanfattning, det brukar jag också göra:-) Minns ocks när vi träffade dig första gfången, du verkade så trevlig:-) Skenet bedrog inte!! Kram rkram

2010-01-01 @ 15:06:33
Postat av: Anonym

dåligt med uppdatering här tycker jag!

2010-01-09 @ 16:40:13
URL: http://aanneeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0