Weekend i Stockholm

Idag kom vi hem från huvudstaden...
Vi åkte vid nio tiden i torsdags morse och var uppe  vid halv två tiden. Påvägen upp till stockholm var det jätte konstigt väder. Ena stunden så var det sol och ena stunden regnade eller haglade det.
När vi kom fram checkade vi in på hotellet (eller vad man ska kalla det ) Sen tog vi tunnelbanan in till stan och gick runt i gamla stan och bara njöt av GEMENSAM SEMESTER!!!!
Vi gick även förbi slottet en liten sväng, men det var stängt... Tyvärr hade vi lite otur med vädret den dagen för det började spö regna på eftermiddagen! Men lite regn har ingen dött av =)
På fredagen åkte vi in till stan igen för att gå til Vasa Museét! Vi tänkte ta djurgårdsfärjan över men vi hittade inte vart den gick ifrån så vi tog oss en mysig promenad istället. Den dagen var det mycket bättre väder. Blå himmel med sol och lite moln. Efter en visit på Vasa museét gick vi vidare till ett annat museum som heter AquariaVattenMuseum.
Det fanns jätte fina fiskar.. Jag kan säga som såhär.. Jag hittade NEMO!!!!
Efter vårat besök där så gick vi till skansen och även skansen akvariet.... Där gick vi resten av dagen!
När vi satt och åt lunch så körde Rhapsody in rock sitt genrep på stora scenen...
När vi gick bland älgarna så kom det ett riktigt oväder! Det blev helt mörkt på himmeln och det haglade stora STORA isbitar.... "Åhhh, detta är INTE bra för lacken"/Johannes kommentar om hagel....
Älgarna blev helt skogstokiga när det sprutade is från himmeln... Dom sprang runt i sin lilla hage och hoppade på varandra och så... Sen kom det en tjej och öppnade upp så dom kunde gå in, då trängde dom sig fram genom grinden för att komma fram först.. Stackarna.. =)

Men sen tog vi oss vidare när det lugnade sig... Det finns så otroligt fina små hus på Skansen... Riktigt mysigt!!!
När vi kom hem la vi oss i sängen och man kände riktigt hur trötta benen och fötterna var efter allt gående

På lördagen åkte vi in till gamla stan och gick vidare till Stadshuset för att ta båten över till Drottningholm...
Där ute gick vi nog runt i ungefär två timmar... Det var lite synd för man fick inte ta kort inne i slottet... Bara ute!
När vi var tillbaka i stan igen så gick vi in i Riddarholmskyrkan... Väldigt mäktiga kistor!!!

Bettan och Mikael var ju också i stockholm denna helgen så vi möttes upp i gamla stan och gick och åt lunch. Sen åkte vi till Gröna Lund för att titta på Sommar Krysset! Det var väääldigt mysigt måste jag säga!
Påvägen ut var vi tvungna att gå "Lustiga Huset". Jag höll på att dö av skratt, helt sjukt var roligt det var .. hahah
Jag kan skratta när jag bara tänker på det.. hahahahha

Sen idag när vi vaknade så åt vi frukost och började våran resa hemåt.. Påvägen hem stannade vi i gränna och köpte lite godis ;)

Bilder kommer senare.... Har inte lagt in dom på datorn, tyvärr blev det inte så många för man fick inte ta kort överallt... På sommar krysset fick man jätte gärna ta kort men inte med systemkamera... Självklart hade jag de med mig =)



Imon ska jag skriva en omtenta vilket jag verkligen inte känner för, den är så himla svår och jag fattar verkligen INGENTING...... Många gånger säger man så, fast denna gången är det nog tyvärr så. Jag fattar ingenting om detta..
Vårdvetenskap...

ÖNSKA MIG LYCKA TILL!!! Skicka gärna ett sms och önska mig lycka till, det blir jag glad av =)
09:30 sätter jag mig med pennan i handen och hjärtat i halsen!!
Nu ska jag gå och duscha och sen gå och lägga mig... Älsklingen ligger klistrad i soffan men fjärrkontrollen i handen...

Tack älskling för en super underbar weekend i stockholm!! Du är BÄST....


Kommentarer
Postat av: Berit

Heja Jennifer!!! Man kommer ihåg mer än vad man tror!!!! Lycka till!!

2009-08-17 @ 01:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0