Öland!!!!

Vilken underbar helg vi har haft det!
I Fredags åkte vi till Öland... Vi kom ner vid lunch och åt lunch på ett ställe där dom hade en jätte god buffé. På kvällen åkte Michelle och Erlendur till Göteborg för att titta på U2. Då passade jag mamma och Johannes på att gå ut och äta lite. Vi gick ner till Harrys i stan. Det var väl lite sådär.... Gasolen tog slut i dom där värme sakerna som står ute. Så det var kallt... Maten var sådär, min var rätt god, men mamma och Johannes var inte så jätte nöjda. Sen när vi hade ätit klart på uteserveringen tänkte vi gå in och sätta oss för att ta en drinkt eller två, men då var man tvungen att betala 150 kronor för att gå in trots att vi hade ätit där... Så vi gick till ett annat ställe som hette "Pubben". Där tog vi lite att dricka och satt och tjötade... Rätt mysigt alltså!! =)

Sen på lördagen åkte vi tre uppåt på ön... Vi var i byxelkrok och runt om.... Slänger in lite kort längre ner =)
På kvällen åkte vi till en restaurang som heter "Lammet och Grisen". Vilken underbart ställe =) Man betalade när man kom dit, sen gick man och tog grönsaker, dressingar, såser, potatisgratäng, bakad potatis osv... Sen gick man och ställde maten vid bordet... Sen var det en annan kö för köttet... Där stod det tre kockar och visade allt vad dom hade... Dom hade verkligen alla olika kött sorter från lamm och gris... Det var ett riktigt bra ställe!!!

På söndagen åkte jag och älsklingen till trollskogen, och tittade på vraket.. ´Riktigt mysigt...

Jag är riktigt nöjd över helgen!




Idag har varit och köpt mig nya träningskläder...





Till kvällsmat blev det räkmacka....

Steg 1


Steg 2


Den var riiiiiktigt gott!!! MUMS...
Nu ska jag kolla klart på "Lyxfällan"

Godnatt mina vänner =)

Kommentarer
Postat av: mike p

Den mackan beställer jag gärna nästa gång jag kommer t borås:)vilka fina bilder, o vraket heter swiks:)Kram

2009-08-06 @ 00:51:21
Postat av: Ystersyster

1. Öland var verkligen jättemysigt! Lammet och grisen var verkligen världsklass, tyckte till och med en fd halvvegetarian:)Och vilket kändishak alltså:)

2. Jag har bytt min träningsjacka så nu behöver vi inte se ut exakt likadana när vi går ut och går:) Kanske kunde ta en promenad ihop snart???

3. Väntar fortfarande på att bli hembjuden på en räkmacka!



PS. Du måste bli lite bättre på att uppdatera din blogg D.S

2009-08-12 @ 09:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0