Jag hade visst muskler...

Nu har jag börjat skolan igen för denna terminen.

Vi började i Tisdags så nu läser vi Mikrobiologi i fyra veckor, sen börjar vi med allmän omvårdnad. Känns rätt onödigt kurs för oss som är utbildade undersköterskor redan. Det vi gör i den kurrsen lärde vi oss på gymnasiet. Hygien, bädda sängar, mun hygien, blodtryck/puls tagning, venprovtagning. Sen i denna utbildningen övar man praktiskt på att sätta nålar också. Vilket jag hade turen att jag fick öva på i sommar... Men men, vi får väl hoppas att jag klarar den kursen nu när jag har skrivit att jag redan kan det :) haha
Men den kursen vi läser nu är lite krånglig... massa bakterier och virus och massa sånt.. =) Det är lite komplicerat.. Vilken gör vad och vilken sjukdom ger den, vilka kan man ta vaccin mot och vilka kan man bota med antibiotika osv.. men men =) Det löser väl sig

Igår började jag träna igen på gym. Jag och syrran gick på Step/styrka... Shit, jag kan knappast röra mig idag! Har sån fruktansvärd träningsvärk, fast nu kan det bara bli bättre :)
Jag skulle ha tränat i torsdags också men då ringde dom och frågade om jag kunde jobba så jag jobbade 16-24 i torsdags på akuten.. Riktigt kul att vara tillbaka och jobba och träffa alla

Idag jobbar min man, vilket betyder att jag kan få titta på min amerikanska komedi utan något suckade jämte. =) Ne han är faktiskt helt underbar, vi brukar ge och ta när det gäller TV:n... Ibland kollar vi på Discovery och ibland får jag välja =)
Min man är bäst och underbar...

Igår lagade vi stekt kycklingfilé, potatisgratäng och sallad... mycket gott

Nu ska jag fortsätta att titta på "Date movie".. Hahahah den är ju så dålig egentligen men herregud vad jag skrattar =) hahaha

Hej då Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0